Din order

Du kan alltid beställa på Slättö Kvarns hemsida, men vill du ha personlig betjäning är du välkommen att ringa in din beställning på 0370-86054 eller 070-3970880, helgfria vardagar 09.00–17.00.

Betalningsvillkor

Alla priser är angivna i svenska kronor exklusive moms.

Betalning sker via faktura. Nya kunder betalar fakturan innan leverans.

Kunder som handlat tidigare får fakturan i samband med leveransen. Betaltiden på fakturan är 20 dagar.

I särskilda fall kan kreditprövning göras.

 

Äganderättsförbehåll

Äganderätten till sålda varor förbehålls Slättö Kvarn AB, till dess varorna är till fullo betalda. Kunden äger således inte rätt att i sin tur överlåta eller sälja vidare köpta varor innan dessa är helt betalda.

 

Fel leveranser

Meddela Slättö Kvarn  så fort som möjligt ifall vi av misstag har levererat fel vara eller fel antal varor, så att Slättö Kvarn kan rätta till felet.

 

Leveransvillkor och leveranssätt

Det du har beställt skickas från Slättö Kvarn inom 3-7 arbetsdagar förutsatt att varorna finns i lager. Utleveranser sker tisdagar och torsdagar. Vid akuta ordrar kontakta Slättö Kvarn. P.g.a. fraktutrymme och packningsförfarande kräver vissa produkter montering av dig. Slättö Kvarn förbehåller sig rätten att delleverera om vi finner det lämpligt. Leveranserna gäller inom Sverige.

Vi skickar vanligtvis med DHL. Transportbolaget kontaktar dig när de kan leverera ditt gods, du ombesörjer lossning och ska därför finnas på plats vid transportbolagets ankomst.

Mindre försändelser skickas vid vissa tillfällen via Postnord.

Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa.

Vår fraktkostnad varierar mycket utifrån var i landet produkterna ska skickas, storlek och vikt på produkterna o.s.v. Därför använder sig Slättö Kvarn av ett fraktsystem där man på delar av sortimentet skickar in en fraktförfrågan till Slättö Kvarn innan köpet kan slutföras. Vi återkommer med aktuellt fraktpris snarast möjligt. På övrigt sortiment är standardfrakten 84 kr exkl. moms.

 

Outlösta paket/försändelser

Vid outlösta paket/försändelser debiteras du returfrakten samt eventuell planhyra på transportbolagets terminal. Kostnaden står i förhållande till försändelsens vikt och volym samt till den adress godset var adresserat.

Transportskadat gods

Transportskadat gods skall omgående (inom 5 dagar) och utan dröjsmål rapporteras till transportbolaget och till Slättö Kvarn. Var därför noggrann och besiktiga försändelsen innan du kvitterar ut den. Titta så det är rätt antal kolli jämfört med fraktsedeln, och att allt gods är oskadat.

 

Garantier

Slättö Kvarn lämnar ett års garanti på samtliga varor. Spara alltid fakturan eller kvittot eftersom dessa alltid måste visas upp för att garantin ska gälla. Under garantitiden (som gäller från ursprungligt inköpsdatum) förbehåller Slättö Kvarn sig rätten att reparera eller byta ut varan. Garantin gäller om någon vara trots normal användning skulle gå sönder.

Garantin omfattar inte:
– Rena slitagedelar och förbrukningsvaror som t ex knivar, remmar mm.
– Ersättning för kunds egna arbetskostnader.

 

Reklamationsrätt

För att åberopa att varan är felaktig skall företagskund reklamera till Slättö Kvarn omgående, dock senast 30 dagar från fakturadatum samt på visst sätt returnera varan. Konsument (privatperson) har möjlighet att reklamera fel inom skälig tid efter det att felet upptäcktes och tre års reklamationsrätt.

Företagskund skall ankomstkontrollera allt gods för att verifiera att vara är felfri. Inkommer reklamation efter 30 dagar förbehåller sig Slättö Kvarn rätten att i förhållande till företagskund avgöra om felet skall avhjälpas. I förhållande till konsument (privatperson) avhjälper Slättö Kvarn, på egen bekostnad, felet om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för Slättö Kvarn. I övrigt hänvisas till konsumentköplagens bestämmelser.

Eventuella transportskador till följd av bristfällig emballering och liknade debiteras kund.

Slättö Kvarn förbehåller sig rätt till produktkontroll av varan om varan ej skulle vara felaktig accepteras inte reklamationen.

Vid reklamation kontakta Slättö Kvarn på 0370-86054 eller 070-3970880, helgfria vardagar 09.00–17.00 eller via mail info@slattokvarn.se

Du har även rätt att få pengarna tillbaka inom 14 dagar om du utnyttjar ångerrätten (gäller ej special beställda produkter). När Slättö Kvarn får tillbaka varan och kunnat konstatera att den inte är skadad betalar Slättö Kvarn tillbaka pengarna för produkten/produkterna.

Konsumentens (privatperson) ångerrätt vid distansavtal

Skulle du av någon anledning ångra ett köp, har du ångerrätt i 14 dagar (gäller ej special beställda varor). Meddela Slättö Kvarn via telefon eller mail ditt ordernummer För att kunna ångra ett köp skall varan returneras i obruten förpackning. Ångerfristen börjar löpa när konsumenten tagit emot varan. Returfrakten betalas av kunden.

Returen skickas till:

Slättö Kvarn AB, Slättö, 331 72 Forsheda.

Reservationer

Priser gäller förutsatt att myndigheter inte påför Slättö Kvarn andra avgifter eller att momsen ändras. Vid onormalt stora inköpsprishöjningar eller valutaförändringar reserverar Slättö Kvarn sig för ofrånkomliga prisjusteringar. Slättö Kvarn  förbehåller sig rätt till konstruktionsändringar och förbättringar. Slättö Kvarn reserverar sig även för eventuella bild, pris och textfel samt produktförändringar under pågående år samt slutförsäljning.

 

©2025 Fårinredning.se

Produced by Webbyrå Expediten

Kontakta oss

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

Log in with your credentials

Forgot your details?